Wifi kamera je přesně to co potřebujete, pokud chcete mít oči i tam kde je zrovna mít nemůžete. Ano, opravdu, wifi kamery jsou vlastně okem takového kamerového systému, který přijímá snímaná data prostřednictvím WiFi spojení. Přitom se může jednat jak o obraz, tak i zvuk. Objekt sledovaný wifi kamerou pak mohou autorizovaní uživatelé pozorovat všude tam, kde mají přístup k internetu (samozřejmě je ke sledování potřeba i nějaké přehrávací zařízení s připojením k internetu, jako je například telefonní mobil, tablet, stolní počítač nebo notebook).
S wifi kamerou tak můžete sledovat, co se děje u vás doma, na zahradě, na dvorku, nebo v garáži apod. WiFi kamery nejsou určené jen pro potřeby sledování domácností, ale zároveň také pro výrobní haly a jiná pracoviště, kde potřebujete dohled nad svými zaměstnanci, nebo z bezpečnostních důvodů. Wifi kamera je propojená s internetovou sítí a dosahuje tak efektivní a rychlé kontroly daného místa.Důležitou roli hraje především ona rychlost, protože přenos wifi kamery můžete sledovat aktuálně, máte tak možnost být na místě včas, pokud se děje něco, co si vyžaduje vaši fyzickou přítomnost. WiFi kamery díky režimu day/night mohou snímat i v noci a to většinou za použití černobílého režimu nebo přisvětlovacích LED světel. Wifi kamery mohou zároveň sloužit i ke komunikaci s lidmi na vzdálených místech, s lidmi v nouzi, karanténě apod.
Pořiďte si také wifi kameru a vyzkoušejte si jaké to je, sledovat více míst najednou s pocitem bezpečí o váš majetek.
Domácnosti, sklady, pracovní místa a veškeré podobné prostory a majetek můžete ochránit, sledovat nebo automatizovat pomocí technologicky vyspělých zařízení od firmy Jablotron. Naše společnost používá tyto systémy od roku 1991 a pro řadu aplikací se tyto systémy hodí opravdu dobře.
Poplachové systémy (nebo také zabezpečovací systémy, alarmy) mohou být v bezdrátovém provedení. V těchto možnostech vede první ligu na našem trhu společnost Jablotron, výrobce poplachových systémů, které se instalují bez nutnosti použít kabely. Pokud už máte hotový dům a nechcete pokládat kabely, využijte tuto možnost. Systémy jsou spolehlivé a jejich ovládání je přizpůsobené českému trhu. Ať už se jedná o byt, garáž, chatu či obchod s alarmy od Jablotron se jejich bezpečí výrazně zvyšuje. GSM kamera firmy Jablotron se mimo jiné běžně používá i na střežení zahrad, dětí a nemocných osob.
Systémy jsou snadno napojitelné na bezpečnostní firmy nebo vám mohou předávat informaci o poplachu. Využívající k tomu GSM síť mobilních telefonů, Internet nebo telefonní linky. Jablotron nabízí také GSM kamery, které slouží pro ověření, zda je u vás poplach nebo jde jen o „falešný poplach“ (tzv. videoverifikace).
Jablotron zároveň představuje různé typy automatického ovládání pro vaši domácnost. GSM ovládání firmy Jablotron vám například umožní dálkově ovládat zásuvku, která spustí vytápění před vaším příjezdem a zima vás tak nemůže překvapit. Máte rádi svůj trávník a chcete mu dopřát zavlažení i v době, kdy nejste doma? Jednoduše se o to za vás může postarat GSM ovládání od firmy Jablotron pomocí programovatelného zavlažování zahrady.
Autosortiment firmy Jablotron přijde vhod nejen v soukromém ale i pracovním životě. Pokud chcete mít své auto pod vlastním dohledem, nebo pokud takto chcete hlídat auta svých zaměstnanců, též není problém. Zabezpečení, monitorování vozidla nebo bezpečné parkování zprostředkované zvukovou signalizací, video obrazem či displejem jsou výhody pro vás, které vám pro zvýšení bezpečí a komfortu nabízí firma Jablotron.
Co je to IP kamera ? IP kamera (síťová kamera, webkamera) je jedna z možných technologií bezpečnostních kamer. Zachycuje a vysílá záběry živě přímo prostřednictvím IP, čili počítačové sítě. Díky tomuto vysílání mohou přihlášení uživatelé místně nebo na dálku sledovat, ukládat či spravovat video záběry a to pomocí standardní síťové infrastruktury založené na IP.
Kromě zaznamenávání obrazu mají IP kamery i jiné funkce a za použití těchto funkcí dokáží IP kamery po síti přenášet i jiná než jen obrazová data. Detekce obrazu v pohybu, přenos zvukových dat, digitální vstupy a výstupy (spouštějí alarmy, rozsvěcují světla), sériové porty pro data nebo pro mechanismy na ovládání natočení zoomu kamery,. Tato „metadata“ jsou nejdůležitější položkou pro volbu právě IP kamer (i když existuje a používá se ještě 6 dalších obrazových technologií), ačkoli právě IP kamery jsou ty nejdražší.
Důležitou výhodou IP kamer je, že můžete sledovat přenášení natáčených obrazů online, odkudkoli, kde máte připojení k internetu. Spojení s IP kamerou můžete provést skrze zařízení, jakými jsou například stolní počítač, notebook, mobilní telefon či tablet. Dá se tak říci, že IP kamera je něco jako počítač a kamera v jednom.
IP kamery slouží především jako bezpečnostní zařízení při potřebě efektivní a rychlé ochrany osob, prostorů nebo majetku, který je vzdálený od uživatele. IP kamery dokáží pořizovat a uchovávat data, která mohou posloužit jako důkaz při vyšetřování trestné činnosti.
CCTV kamery, jinak také kamerové systémy či průmyslové kamery, slouží k zabezpečení různých prostor a ploch. Ať už se jedná o bytové prostory, výrobní haly, parkoviště, čerpací stanice, kanceláře či nemocnice, cctv dokáží zachytit a rozlišit pohyb.
CCTV je vlastně zkratka a znamená Closed Circuit Television a dnes se více používá název průmyslové kamery nebo spíše bezpečnostní kamery.
CCTV kamery pracují efektivně a odesílají data, které jsou často schopny zároveň i ukládat. CCTV kamera dokáže nahrávat jak videozáznam, tak i zvukové záznamy. CCTV kamera může mít pouze nízké nebo velmi vysoké rozlišení obrazu nebo také inteligentní video analýzy obrazu (IP kamery nebo specializovaný sw). CCTV kamerové systémy mohou mít také různou velikost, čím menší provedení CCTV kamer, tím snadněji se kamera utají. CCTV kamera může být vybavena i infra LED přisvětlením, například pro případy snížené viditelnosti (noc) nebo absence potřebného světla k pořizování kvalitního videozáznamu.
CCTV kamery mohou mají doplňkové funkce. Mezi tyto doplňkové funkce CCTV kamer patří například kompenzace protisvětla (BLC) (díky této funkci dokáže CCTV kamera rozpoznat obličej člověka v protisvětle nebo SPZ i u vozidla s rozsvícenými reflektory apod.). Další doplňková funkce CCTV kamery je funkce day/night, která má na starosti přepínání obrazu CCTV kamery buď na denní, nebo noční režim – pokud kamera snímá černobíle, stačí jí asi 10x méně světla, což je vhodné pro lepší rozlišení v noci.
Mezi další doplňkové funkce CCTV kamer patří detekce pohybu (VMD – video motion detection). Tato funkce CCTV kamer umožňuje rozlišit kameře pohyb objektu, jeho směr a jeho překročení zadané linie. Obvykle se u této funkce CCTV kamery dá nastavit citlivost detekce na velikost objektu. Tuto funkci mívají většinou IP kamery nebo se toho dociluje speciálním softwarem.
Nemůžete být na dvou místech naráz, ale stále můžete z jednoho místa sledovat klidně i několik vzdálených míst, pokud na těchto místech máte bezpečnostní kamery.
Bezpečnostní kamery v dnešní době umí nahrávat obraz, stejně jako zvuk. Pořízená data bezpečnostní kamery nejen že odesílají na určenou adresu,ale mohou je samy i ukládat. Pro přenos k záznamovému zařízení slouží kabely, ale mohou se využít i kabely počítačové sítě. Vy tak můžete snímání bezpečnostní kamery či bezpečnostních kamer sledovat odkudkoli. Potřebujete k tomu pouze internet a nainstalovanou bezpečnostní kameru na místě, které chcete sledovat.
Bezpečnostní kamera má i preventivní funkci v odrazení zloděje od chráněného majetku. Jednoduše, pokud je na budově nainstalovaná bezpečnostní kamera, zloděj se může domnívat, že stejně kvalitně je zabezpečená i celá budova a svůj čin si tak rozmyslí a pokud ne, budete mít záznam jako důkaz. Záznam může obsahovat jak zvukový, tak video záznam.
Bezpečnostní kamera může být i chytře propojená s poplachovým systémem tak, že pokud se spustí automatický alarm, bezpečnostní kamera se zapne a buď natáčí průběh trestného činu nebo pomůže bezpečnostní agentuře pomoci zjistit, že se nejedná o planý poplach.
Bezpečnostní kamery mohou být užitečné i tam, kde nedochází k žádné trestné činnosti. Bezpečnostní kamery se totiž často používají i ke sledování dětí nebo stavu nemocných lidí. Bezpečnostní kamery mohou také pomoci při zjišťování vzniku úrazu nebo škod na pracovišti. Využití bezpečnostních kamer je tak velice široké.
…
Je pravda, že zabezpečovací systém Vás omezuje v tom, že kromě zamykání dveří musíte ještě ovládat elektronický systém. Nemusíte k tomu ale vždy používat kód. Stačí ke klávesnici přiložit přívěšek na klíče.
Na klávesnicích našich systémů jsou k dispozici funkční klávesy, jako na počítači. Nastavujeme je pro snadné jednodotykové ovládání nejčastěji užívaných funkcí. Stiskem jediného tlačítka tak můžete zapnout střežení garáže, zobrazit poslední alarmy nebo poruchy.
Pokud jste fanda moderních technologií, můžete systém ovládat z Vašeho mobilního telefonu. Může to být funkce, kterou Váš zabezpečovací systém už umí.
Ovládat zabezpečovací systém můžete rovněž dálkovým ovladačem. Ten kromě vypnutí nebo zapnutí může přinést další možnosti – dálkově spustí sirénu, pokud Vám nezvaný host chodí po zahradě, otevře vrata do garáže a bránu na pozemek, když přijíždíte autem. Pro zapnutí na noc nemusíte scházet do přízemí ke klávesnici – ovladač si vezmete na noční stolek.
Kromě toho při použití dálkového ovladače máte příchodové zpoždění nulové, což značně zvyšuje bezpečnost objektu. V tomto případě jde tedy bezpečnost a komfort ruku v ruce.
Největší možnosti ale poskytují současné zabezpečovací systémy při zobrazování a signalizaci poplachů. Nejen, že zazní siréna na fasádě domu, dojde také k automatickému odeslání zprávy o poplachu na mobilní telefony. A nejen o poplachu – také o místě a čase a dalším pokračování poplachu.
Propojení zabezpečovacího a kamerového systému Vám může dodat veškeré potřebné informace. Jako byste na objektu byli. Po vyhodnocení poplachu buď zavoláte výjezdovou službu nebo naopak poplach odvoláte. Tímto způsobem lze pak provádět i střežení venkovních prostor, které by jinak bylo nevhodné pro vysoký počet falešných poplachů.
Nebojte se tedy při návrhu systému požadovat vysvětlení, jakým způsobem Vám může nová technika život ulehčit. Často pouhým nastavením získáte nečekaný komfort.
Jak si vylepšit komfort ovládání poplachových systémů ? Například použitím dotykové klávesnice. Nejenže je v současné době hodně populární. Nabízí možnosti přímo pomocí nápisů na obrazovce, ze kterých jenom vybíráte dotykem. Dokážete tak ovládat systém i bez předchozí znalosti zařízení. Postačí jen krátké vstupní seznámení.
Moduly pro napojení systémů na Internet dovolují dálkový přístup např.z dovolené. Z Řecka tak můžete sledovat, co se u Vás doma děje. Použijete k tomu notebook nebo třeba jen chytrý telefon.
Propojení poplachového a kamerového systému Vám může dodat veškeré potřebné informace. Jako byste na objektu byli. Po vyhodnocení poplachu buď zavoláte výjezdovou službu nebo naopak poplach odvoláte. Tímto způsobem lze provádět i střežení venkovních prostor, které by jinak bylo nevhodné pro vysoký počet falešných poplachů.
Návštěvy můžete sledovat na videotelefonu nebo na externí kameře. Můžete se s návštěvou domluvit hlasem a otevřít branku a dveře do domu dálkově. To se hodí, když prší.
Veliký rozdíl v komfortu se často projevuje při řešení situací, kde to na první pohled není vidět. Například při instalaci přístupového systému na karty nebo přívěšky. Odpadá nutnost používat klíč, ale musíte mít u sebe kartu. Když však ztratíte klíč, musíte vyměnit vložku a současně ostatním uživatelům rozdat nové klíče. To může být časově, organizačně i finančně náročné. Zvlášť pokud používáte v objektu systém generálního nebo hlavního klíče. Při použití přístupu pomocí karet však pouze dvakrát kliknete do počítače, vystavíte novou kartu, a vše je vyřešeno. U objektů s více ovládanými dveřmi se tímto sníží náklady tak razantně, že se během krátké doby „zaplatí“ počáteční investice.
Komfortem může být i vytvoření tzv. „inteligentního domu“, v současné době rovněž hodně populárního. Jeden systém potom ovládá jak zabezpečení, tak elektrospotřebiče v domě. Umí šetřit například tím, že vypíná topení v místnostech, kde se právě větrá. Také zhasíná světla tam, kde nejsou přítomny osoby.
„Inteligentní dům“ přitom neznamená pouze rodinný dům, jeho výhody lze použít i pro kanceláře nebo provozy. Zde se úspory nákladů na energie mohou projevit ještě více.
Nebojte se tedy při návrhu systému požadovat vysvětlení, jakým způsobem Vám může nová technika život ulehčit. Často získáte nečekaný komfort.
Jak probíhá Návrh, Realizace a Servis ?
Když nás kontaktujete, máte nějaký problém. Vylíčíte nám ho a my se pokusíme vypracovat nejvhodnější řešení pomocí technických prostředků. Většinou je potřeba vypracovat nabídku přímo na míru a k tomu se potřebujeme podívat na situaci na místě.
Následuje vypracování nabídky, její projednávání a upřesňování. Náš pohled se nemusí krýt s Vaším.
Až dosud je všechno zdarma.
Pokud se rozhodnete pro realizaci, následuje podle dohody – často jsme schopni nastoupit do týdne.
Realizace je ukončena vysvětlením obsluhy, předáním českého návodu k obsluze a prvotním nastavením systému. Počítejte s tím, že prvních čtrnáct dnů bude probíhat zkušební provoz. při něm se budete s technikou seznamovat a řešit úpravy.
Ani potom naše spolupráce neskončí. Vedeme si podrobnou databázi (střeženou kvalitním poplachovým systémem) a jsme schopni i po letech provádět kvalifikované úpravy. Také řešíme všechny podněty k servisu. Pokud budete mít nějaké nesrovnalosti, neváhejte nás kontaktovat. Dobrý systém je jen ten, který dobře funguje.
Občas není od věci nechat si provést odbornou kontrolu. Pokud máte na něco spoléhat, mějte důvod, proč spoléhat.
Každých 4-5 let je potřeba vyměnit záložní akumulátory. Ty napájejí systém ve chvíli, kdy nepracuje elektrická rozvodná síť.
Záruka:
- Jak dlouho po výpadku proudu bude systém dále hlídat ?
Nejméně po dobu 24 hodin. Může to být ale daleko více, podle velikosti použitého zdroje.
- Jak pracuje systém na společné chodbě, kterou používá více nájemců kanceláří ?
Aby bylo střežení kvalitní, bývá zabezpečena i chodba. Ta se automaticky vypíná s prvním příchozím a zapíná s posledním odchozím nájemníkem. Není třeba se starat, automatika pracuje za Vás.
- Chtěl bych mít v domě topení dálkově spínané. Jak mi můžete pomoci ?
Např. námi dodávaná zařízení GSM dálkového vyrozumění obsahují i dálkově ovládané výstupy, kterými můžete třeba pomocí SMS zpráv zapínat/vypínat topení i jiné spotřebiče.
- Mám strach, že děti nezapnou při odchodu zabezpečovačku. Co s tím ?
V systému lze nastavit automatické zapnutí v určitou hodinu. Pokud tuto funkci některý den nepotřebujete, můžete ji na čas odpojit.
- Co je výhodnější digitální zařízení a nebo systém do počítače ?
Vzhledem k ceně digitálních zařízení se dnes většinou vyplatí více než systém do PC.
- Je u kamerového systému lepší jeden záběr z dálky nebo zblízka ?
Nejlepší je několik záběrů zblízka, každý na jiný detail. O tom ale uživatele většinou ujistí až kamerová zkouška
Pro rodinné domky je to název trochu nadnesený. Především jde o zvonek nebo dorozumění od branky nebo vchodu do domu. Ještě kvalitnější jsou videotelefony, kdy návštěvníka nejen slyšíte, ale i vidíte.
Kamery ve videotelefonech, umístěných prakticky na ulici, jsou snadno napadnutelné. Proto nabízíme především antivandalské systémy, kde je kamera instalována tak, že ji vandal nikdy nenajde – není prostě vidět. Přesto jsou tyto systémy ve stejné ceně jako klasické.
Jiné řešení této situace je použití externí kamery, umístěné na domě. Taková kamera vidí nejen obličej návštěvníka, ale i jeho postavu, opodál stojící automobil a další návštěvníky. Z hlediska bezpečnosti se nám zdá vhodnější. Přitom obraz je sledován z malého monitorku videotelefonu stejně jako z kamery na brance. Nebo je prostě zobrazen na televizorech v domě, jako jeden z programů.Pokud u vás někdo zvoní a vy nejste doma, můžete si obrázek návštěvníka zpětně vyvolat z paměti videotelefonu. K dispozici jsou varianty barevné i černobílé.
Také pokud máte více vstupů nebo více uživatelů, můžeme Vám vyhovět. Především italské systémy jsou stavebnicové a tak mohou pracovat dokonce i částečně jako videotelefony, částečně jen jako audiotelefony.
Cenu kvalitního videotelefonu v barevném provedení, jeden vchod s jedním vnitřním monitorem, elektrickým zámkem pro dálkové otevření dveří, včetně montáže v ceně od 15 tis.Kč.
U bytových domů byl dříve základní problém v tom, že zákon č.101/2000Sb. o ochraně osobních údajů vyžadoval striktně vědomý souhlas s provozováním kamerového systému se záznamem. Takový souhlas musel písemně udělit každý vlastník jednotky nebo člen družstva. Pokud jeden z nich souhlas nedal, nebylo vhodné kamery instalovat. Pokud někdo podal na Úřad na ochranu osobních údajů (UOOU) stížnost, referenti úřadu byli povinni přijet, systém zkontrolovat a případně jeho provoz zakázat. S tím se samozřejmě pojí i možnost udělení pokuty.
Naštěstí podle Stanoviska č.1/2006 o umístění kamerových systémů v bytových domech už není vědomý souhlas každého uživatele nutný. Také odpadla nutnost registrace kamerového systému na stránkách Úřadu. Provozovatel kamerového systému – správce – je pouze povinen dodržovat nařízení GDPR.
Ovšem je zákonem zakázáno provádět záznam míst veřejných prostranství. To se vztahuje také na chodníky a ulice. Pokud tedy máte kameru namířenou na chodník od ulice, může vás ji UOOU donutit sklopit.
Se začátkem provozu kamerového systému se ovšem vážou další povinnosti. U kamerového systému je potřeba zařídit vyrozumění všech návštěvníků, třeba vylepením varovných samolepek s upozorněním na kamery. Dále musíte vyrozumět všechny obyvatele domu – to se provede písemným souhlasem vlastníků. Nakonec je třeba zařídit, aby se k samotnému záznamu nedostaly nepovolané osoby. Společenství si zvolí jen 2-3 osoby, které budou přístupem k záznamu pověřeny. Tyto osoby budou pověřeny písemně a pouze tyto osoby potom dostanou heslo. Bez tohoto hesla se můžete dívat na živé obrázky kamer, ale neuvidíte záznamy. A pokud je záznamové zařízení umístěno v místnosti, kam se běžně bez klíče každý nedostane, tím líp.
Pokud chcete nastudovat ještě něco víc, navštivte stránky www.uoou.cz.
V rodinných domcích jsou instalovány především pro možnost sledování návštěvníků u vzdálených branek. Výjimkou ale nejsou ani pravidelné sledování okolí domku a zahrady. To vše se nahrává do samostatných digitálních záznamových zařízení. Digitální záznam je daleko kvalitnější a komfortnější než, dnes již nepoužívané, páskové videorekordery.
Digitální záznam se často napojuje na LAN (počítačovou síť), včetně Internetu. Můžete tak sledovat svůj dům po Internetu, třeba z práce nebo z dovolené.
Cena kamery ve venkovním krytu, zamířené na branku a bránu, se zobrazením na televizorech v domě je v ceně od tří tisíc Kč.
Pro rodinné domky lze nabídnout řadu různých zařízení pro jejich ochranu. Pominu-li mechanické zábrany (zámky, vrata, bezpečnostní dveře, bezpečnostní fólie, mříže pevné, otvíratelné, rolovací mříže atd. – které dodává naše sesterská firma LIBRAX s.r.o.), jsou pro domky a byty vhodné systémy
- elektrické zabezpečovací signalizace – poplachové systémy
- kamerové sledovací systémy
- systémy kontroly vstupu
- domácí telefony a videotelefony
- ovládání a automatizace bydlení
Není jen vymožeností paneláků a bytových domů. Jsou to prakticky rozvody televizního signálu v jakýchkoli budovách, rozdíl je jen ve velikosti a rozváděném signálu.
Vždyť i bytech či rodinných domech bývá více než jeden televizní přijímač. A k tomu, aby se signál z antény nebo satelitů mohl rozvádět v potřebné kvalitě, slouží televizní rozvody se svými aktivními prvky. Tam, kde je to potřebné, je možné do tohoto lokálního televizního rozvodu namodulovat i signály například z venkovních kamer před domem střežících zaparkované auto, přístupovou cestu a podobně.
- Systémy kontroly vstupu Rychlý odkaz
- Systémy elektronické docházky Rychlý odkaz
- Protipožární ucpávky a požární odvětrání Rychlý Odkaz
- Venkovní obvodové střežení areálů a pozemků Rychlý Odkaz
- Domácí telefony a videotelefony Rychlý odkaz
- Systémy automatizace domácnosti Rychlý odkaz
- Počítačové sítě Rychlý odkaz
- Servis a kompletní napojování objektů na pulty centrální ochrany bezpečnostních agentur či policie
- Před příjezdem zásahové služby doporučujeme aktivaci mlžného děla Rychlý odkaz
- Proč jsem nucen zákony a vyhláškami opatřit si drahou „požárku“ ?
V objektech se zvýšeným požárním rizikem je nutné podpořit bdělost osob také bdělou technikou. Zloděj vezme jen to, co se mu hodí. Požár bere všechno bez rozdílu. I zdraví nebo životy. Ani sebebdělejší strážný nedokáže nahradit systém EPS.
- Co znamená stálá obsluha ?
Vyhlášení poplachu se musí dít do místa stálé obsluhy. To znamená buď u vrátného v objektu nebo dálkově u operátora hasičského záchranného sboru. V poslední době je nutné mít na objektu dvě osoby v pohotovosti u požární ústředny.
- Kde se dozvím svoje povinnosti, když provozuji elektrickou požární signalizaci ?
Najděte si Vyhlášku č.246/2001Sb. - Co když ve výrobě dochází ke stavům, které budou vyhlašovat požární poplach (např. svařování, výduchy páry) ?
V době svařování je možné část systému EPS (elektrická požární signalizace) odpojit. Je však třeba postupovat obezřetně. Kromě toho je potřebné na tyto technologické postupy upozornit projektanta, který rozhodne o použití vhodných typů hlásičů.
- Nechci drahou „požárku“, jen se doma bojím ohně. Co s tím ?
Požární hlásiče lze instalovat i tam, kde nejsou normami předepsány. Zapojují se třeba do zabezpečovacích systémů – viz Poplachové systémy – a vyhlášení požáru se pak děje pomocí zabezpečovacích výstupů. Takové hlásiče nejsou nijak nekvalitní, jsou zkoušeny stejně jako hlásiče pro EPS.
Na vyhlášení požárního poplachu závisí rychlost a kvalita hasebního zásahu. Tím pádem to ovlivňuje výši škod.
Požár je zpravidla signalizován místními sirénami a samozřejmě na samotné požární ústředně. Pokud obsluha není přítomna, musí být poplach hlášen předepsanými technickými prostředky na hasičský záchranný sbor. Ten zajistí kvalifikovaný výjezd s hasebním zásahem.
Požární ústředny mají také za úkol spínat „návazná zařízení“. Při požáru je často třeba otevřít dveře kvůli úniku osob. Nebo naopak uzavřít světlíky a větrací šachty, aby se oheň nešířil do dalších prostor.
Požární předpisy jsou poměrně složité a celý úsek patří do plně regulované sféry norem ČSN. Je tudíž vhodné se s těmito předpisy seznámit a plně je dodržovat.
Každý objekt musí být posouzen požárním technikem a musí mít vypracováno Požárně bezpečnostní řešení. Kromě počtu hasících přístrojů a dalších nařízení tento dokument určuje i to, zda a jak musí být objekt vybaven elektrickou požární signalizací.
Požárně bezpečnostní řešení je i výchozím dokumentem pro projektanta, který EPS navrhuje. Projekt musí být schválen hasičským záchranným sborem, který také při kolaudačním řízení kontroluje jeho dodržení.
Během provozu systému EPS je třeba pravidelně kontrolovat jeho správnou funkci. Termíny jsou:
- jednou měsíčně kontrola funkčnosti požární ústředny
- jednou za šest měsíců kontrola provozuschopnosti při provozu (dříve funkční zkouška)
- jednou ročně kontrola provozuschopnosti systému EPS (dříve revize EPS)
Protipožární ochrana staveb byla a je důležitou součástí požární ochrany. Úkolem protipožárních ucpávek a kombinovaných protipožárních systémů je zabránit šíření ohně a tím získat čas pro možný únik osob, záchranu majetku a tím snížení škod na minimální míru. Zároveň je třeba zabránit šíření kouře, který znesnadňuje orientaci osob při evakuaci a bývá často toxický.
Nejslabším článkem ve stavbě při vypuknutí požáru jsou stavební prostupy instalací, otvory mezi jednotlivými požárními úseky, různé uzávěry a nosné konstrukce. Jedná se hlavně o horizontální a vertikální prostupy rozvodů, jako například elektrických kabelových svazků a lávek, vzduchotechniky, topení, chlazení, rozvody vody a kanalizace, ale i ocelové a betonové nosné konstrukce budov. Je tedy nutno dbát na dobrý projekt a poté na správné navržení a provedení protipožárního systému proškolenou firmou.
Provádění a značení ucpávek řeší Vyhláška MV č.23/2008 Sb., jejich rozsah a požární odolnost nařizuje projekt budovy. Podle Vyhlášky č.246/2001 Sb. jsou požární ucpávky požárně bezpečnostními zařízeními a je nutné provádět jejich pravidelnou kontrolu dvakrát ročně.Prokazatelně. Nesplnění tohoto nařízení může mít pro osobu odpovědnou vážné právní důsledky.
Realizaci ucpávek a jejich kontrolu dle vyhlášky MV č.246/2001 Sb. mohou provádět pouze osoby nebo firmy, které absolvovaly školení a jsou vlastníky „Osvědčení“. Naše společnost se může pochlubit, že provádí tyto ucpávky na základě školení a je vlastníkem „Osvědčení“.
Provedli jsme a provádíme realizaci požárních ucpávek pomocí systémů Dunamenti a HILTI. Používáme postupy stanovené výrobcem na ucpávky kabelů a kabelových svazků, kovových a plastových trubek, těsnění spár v prostupech. Ošetřujeme ocelové konstrukce, které by se jinak působením vysokých teplot zhroutily.
Nejnáročnější jsou kombinované ucpávky – kabelové lávky prochází stěnami, tvořícími oddělení požárních úseků, současně s plastovým a kovovým potrubím. Stropy a vodorovné prostupy se těsní zdola, stěny a svislé prostupy se těsní z obou stran.
V poslední době se používá s výhodou protipožární páska. Velmi snadno se instaluje a v kombinaci s tmelem nebo nátěrem je ideální téměř do všech prostupů.
Samozřejmostí naší dodávky je provedení správného označení a vypracování seznamu ucpávek včetně zakreslení do půdorysů.
Nabízíme rovněž provádění pravidelných kontrol těchto opatření. Provádíme požární ucpávky i u prostupů, které měly být provedeny již při provádění stavby, ale z nějakého důvodu nejsou.
Požární ústředna má za úkol trvale sledovat stav jednotlivých hlásičů a včas rozeznat blížící se požární stav. Potom nastává vyhlášení požáru.
Na volbě vhodné požární ústředny (a tím i vhodného požárního systému) hodně záleží. Moderní ústředny umí zamezit falešným poplachům, správně informovat o místě vzniku požáru a zajistit tak včasný hasební zásah.
V minulosti se používaly systémy, kde byl vyhlášen požár na určité části systému. Rovněž o vyhlášení požáru rozhodovaly hlásiče. Takovéto systémy jsou dnes vyhovující pouze u malých instalací.
Moderní analogové adresovatelné systémy jsou jiné. Adresa každého hlásiče je jná a ústředna zobrazí na svém displeji konkrétní popis umístění hlásiče v poplachu. Slovo analogový zase zmaneá, že o vyhlášení požáru rozhoduje ústředna. Hlásiče slouží jen jako jakési detektory kouře, teploměry apod. Prav idelně hlásí své informace a pokud ústředna rozhodne, že nárůst teploty je vyšší než by bylo zdrávo, vyhlásí poplach. Řídí se přitom samozřejmě normami a také doporučeními výrobců.
Tímto způsobem lze např. propojit několik různých typů hlásičů do jedné skupiny a požár signalizovat až v případě vyhodnocení všech informací. Zvýšený prach neznamená současně zvýšenou teplotu.
Velkým nepřítelem detekce je zaprášení hlásičů v místě, kde mají svá čidla. Moderní hlásiče sledují své zaprášení a její hranici stále posouvají. Nakonec ústředně své neúměrné zaprášení nahlásí jako požadavek servisu.
Ústředny jsou často umísťovány do technických místností, protože jsou velké. Pro jejich ovládání slouží pouze tabla, tedy zobrazovací a ovládací panely. Jejcih přítomnost např. na moderní recepci nijak nevadí.
Požární hlásič má za úkol rozpoznat vznikající požár. To dokáže lépe a spolehlivěji než člověk a navíc je neúnavný.
Existuje jich celá řada typů. Nejvíce se používají kouřové hlásiče. Ve vybraných prostorách jsou vhodnější teplotní hlásiče, případně kombinované. Moderní hlásiče CO nemusí být umístěny pouze na stropě. Plyn CO se šíří volně všemi směry.
Ve větších halách je vhodné umísťovat lineární hlásiče Jejich paprsek dokáže střežit halu o délce až 100m a šířce 15m. Pokud má prostor větší rozměry, lze lineárních hlásičů použít více.
V prostorách s problémy jako zakouření, aerosoly v lakovně nebo pára je možné použít např. teplotní kabel. Ten se instaluje pod strop a při zvýšení teploty nad stanovenou mez dojde k jeho zkratování. Vyhodnocovací jednotka zahlásí do požární ústředny požár.
V historických budovách jsou používány nasávací systémy. Nad podhledy nebo pod obložením stěn jsou ukryty trubky, do kterých se drobnými dírkami nasává vzduch z místnosti. Pokud řídící jednotka vyhodnotí v nasátém vzduchu určité procento kouře, dojde k vyhlášení požáru.
Důležité je nezapomenout na hlásiče úniku plynu. Umí detektovat propan, butan, svítiplyn a další plyny, jejichž únik by mohl způsobit problémy nebo dokonce výbuch.
Požární hlásiče v bytových domech nejsou v České republice zatím rozšířeným zabezpečovacím zařízením, ale jsou finančně dostupné takřka pro každého a jejich instalace není složitá. Pomocí vrutů se může požární hlásič nainstalovat na efektivně nejvýhodnější místo. Požární hlásiče mohou pracovat jako autonomní zařízení, tedy pracují i bez připojení k elektrické síti. Znamená to, že fungují na vlastní baterie. Požární hlásič včas akusticky upozorní na vznikající zárodek požáru uživatele domácnosti, což mu umožní včasnou a bezpečnou likvidaci nebezpečí požáru. Případně umožní, aby ohrožený prostor opustil a zavolal hasičskou pomoc. Právě zkušenosti hasičů jasně říkají, že právě včasné zjištění požáru je mnohokrát nejdůležitější pro záchranu lidských životů. Požární hlásiče tedy mnohonásobně zvyšují šance na přežití a ochranu majetku.
Svou domácnost si můžete požárními hlásiči vybavit za cenu několika málo stovek korun. Záleží samozřejmě, kde všude chcete mít hlásič umístěný a jaké funkce jsou pro vás u požárního hlásiče důležité. Požární hlásiče je nejvhodnější umístit do každé důležité místnosti nebo alespoň do únikové části bytu či budovy právě proto, že je důležité zachovat tuto únikovou cestu bezpečnou. Zároveň z vhodné umístit požární hlásič do centrální části.
- Jak dlouho po výpadku proudu bude systém dále hlídat ?
Nejméně po dobu 12 hodin. Může to být ale daleko více, podle velikosti použitého záložního zdroje. - Jak se dozvím o výpadku proudu na chalupě ?
Námi dodávaná zařízení dálkového vyrozumění předávají i zprávy o poruchách, mimo jiné o výpadku sítě. - Mohu si v rodinném domě zapínat zvlášť garáž a potom ještě přízemí na noc ?
Ano, naše systémy toto umožňují. Dokonce pouze z jediné klávesnice. - Jak pracuje systém na společné chodbě, kterou používá více nájemců kanceláří ?
Aby bylo střežení kvalitní, bývá zabezpečena i chodba. Ta se automaticky vypíná s prvním příchozím a zapíná s posledním odchozím nájemníkem. Není třeba se starat, automatika pracuje za Vás. - Chtěl bych mít na chalupě topení dálkově spínané. Jak mi můžete pomoci ?
Námi dodávaná zařízení GSM dálkového vyrozumění obsahují i dálkově ovládané výstupy, kterými můžete třeba pomocí SMS zpráv nebo prozvoněním zapínat/vypínat topení i jiné spotřebiče. - Jak se dozví bezpečnostní agentura o místě poplachu ?
Systémy předávají informaci o konkrétním čidle, které poplach vyhlásilo. Obsluha PCO informuje výjezdovou skupinu vysílačkou o konkrétním okně, za kterým došlo k poplachu. - Mám strach, že zaměstnanci nezapnou při odchodu zabezpečovačku. Co s tím ?
V systému lze nastavit automatické zapnutí nebo i vypnutí v určitou hodinu dle dnů v týdnu. Pokud tuto funkci některý den nepotřebujete, můžete ji na čas odpojit. - Stačí venkovní siréna, když mám firmu na rušné ulici ve městě ?
Ze zkušeností vyplývá, že nikoli. Houkání sirény si dnes málokdo všímá a zloději to dobře vědí. Doporučujeme dálkové vyrozumění o poplachu.
-
Jak zabráním tomu, aby si zaměstnanci navzájem „píchali“ ?
Buď použijete drahý turniket, který nedovolí osobě vrátit se zpět a „píchnout“ si podruhé za kolegu nebo použijete levnější kamerový systém a při podezření zkontrolujete záznam. viz Kamerové systémy … -
Je při rozhodování důležité, jaké karty nebo přívěšky budou použity ?
Pokud to má nějakou návaznost na další použité systémy, pak ano. Ale obecně je daleko nejdůležitější použitý software. Ten musí vyhovovat požadavkům. -
Proč musí mzdová účetní stejně vkládat vypočtená data do svého programu ?
Pravděpodobně jste ušetřili a neobstarali si tzv. „exportní můstek“. Jde o malý prográmek, který uzavřenou docházku převede do podoby vhodné pro mzdový software. Takto vytvořený soubor se pouze naimportuje do mezd a je hotovo. -
Mám strach, že zaměstnanci budou karty úmyslně poškozovat nebo ztrácet. Co s tím ?
Většinou zaměstnavatel předá karty zaměstnancům proti podpisu, někdy dokonce za vratnou zálohu. Při poškození nebo ztrátě pak náklady nese zaměstnanec.
Jako příklad uvádíme systém se dvěma vchody, kdy na jednom z nich je oboustranně umístěna čtečka karet, na druhém je zvenčí čtečka a zevnitř docházkový terminál. Zaměstnanci pak přicházejí a odcházejí vždy vchodem s terminálem. Zadní vchod na dvůr slouží pouze ke služebním cestám, jeho použití se do systému zapíše, ale docházku neovlivní.
Celá síť řídících jednotek často bývá napojena vhodným způsobem na řídící počítač. Ten zpracovává dodané informace a na pokyn obsluhy je vyhodnocuje. Dodávají se speciální sw pro zobrazování otevřených dveří, případně počítač zobrazí informace o procházející osobě včetně fotografie. Rovněž tiskové výstupy denních či delších výpisů jsou samozřejmostí.
Důležité je, že při ztrátě media (karty, čipu) lze toto ihned ze systému odhlásit nebo dokonce signalizovat pokus o jeho použití. Vydání nové karty či čipu je otázkou několika minut
Karty a čtečky s další technikou slouží pouze k záznamům do databáze. Pro vyhodnocení docházky je nejdůležitější správný software.
Při rozhodování o typu software je důležité si uvědomit, na kolik směn zaměstnanci pracují. Dále kolik jich je, kolik terminálů (vchodů) bude potřeba, kolik důvodů odchodu budete používat a kolik osob bude docházku kontrolovat a vyhodnocovat.
Větší systémy jsou nastavené v tzv.hierarchiích. Mistři na dílně kontrolují docházku svým podřízeným. Po vyřešení problémů ji uzavřou. Totéž provedou pro své podřízené i vedoucí technických úseků. Mzdová účetní pouze zkontroluje, že jsou všechny moduly uzavřeny a provede export dat. Tato data naimportuje do svého mzdového programu. Pokud mistři postupovali správně, mohou se výplaty rovnou tisknout.
Většina moderních programů vyhodnocení docházky umožňuje dálkové připojení k datům, např. pomocí vnitřní počítačové sítě nebo pomocí Internetu. Slouží k tomu zpravidla Internetový prohlížeč. Po zadání příslušného hesla si zaměstnanec zobrazí „svou“ docházku, včetně salda. Saldo je ukazatel odpracovaných hodin.
Snímače se umísťují před vytipované dveře, buď pouze z jedné strany nebo z obou. Pak je možné zajistit prokazatelný průchod oprávněných osob oběma směry. Dveře jsou vybaveny kováním koule-koule. Jen je třeba zajistit únik osob v případě požáru.
Otevření dveří oprávněným osobám zajistí automaticky dveřní elektromagnetický nebo elektromechanický zámek. Dveře by měly signalizovat jejich delší otevření či jejich neoprávněné otevření.
Často se v jenom areálu či budově používá stejných nosičů-medií pro dva různé důvody – na vrátnici jsou terminály pro docházku, na vnitřních dveřích jsou snímače kontroly vstupu.
Řídící jednotky zpracují informaci od snímače a příchozímu buď povolí nebo nepovolí vstup.
Řídící jednotka není nutná, systém na jedny dveře může pracovat i samostatně. Informace o průchodech mohou být i tak k dispozici, získají se jednorázově při aktuální potřebě.
Řídící jednotky
Řídící jednotky zpracují informaci od terminálu. Obvykle řídící jednotky obsahují informace o řadě posledních průchodů a dokáží je předávat dále řídícímu počítači. Napojení na něj nemusí být nutně on-line. Námi nabízené systému ani nemusí mít vzdálené terminály spojeny kabelem do jedné sítě. Informace o docházce dokážeme přenášet přenosnými paměťovými médii (datové čipy, diskety).
Zaměstnanec zanáší informaci o příchodu nebo odchodu. Typů odchodu bývá více, např. odchod po ukončení směny, odchod na dovolenou, k lékaři, služebně, na oběd apod. Často se v jednom areálu či budově používají stejné nosiče-media jak pro docházku, tak i pro kontrolu vstupu – na vnitřních dveřích.
Jako media pro prokázání vstupu se většinou používají bezkontaktní karty nebo identifikační ID „Dallas čipy“. Karty mají výhodu v tom, že ji stačí ke snímači pouze přiblížit, není třeba přímý dotek jako u ID čipů. Navíc mohou karty vypadat jako drobnější přívěšky ke klíčům, které jsou daleko odolnější proti nechtěnému poškození. ID čipy mají výhodu v téměř úplné nezničitelnosti a v malé možnosti je napodobit. Karty se často používají s potiskem, např. jako průkazky firmy, včetně jména a fotografie.
Někdy se využívají pouze kódové klávesnice. Zde nepotřebujete nosit žádné medium (výhoda), zato kód se může snadněji prozradit a je třeba jej občas měnit (nevýhoda).
Od používání magnetických karet i karet s čárovým kódem se již ustupuje, hlavně pro malou životnost a možnost je zkopírovat. Pro objekty s vyššími riziky napadení je vhodnější použít dokonalejší techniku, snímače otisků prstů, sítnice oka nebo kombinace předchozích medií.
Hodně se rozšířily snímače otisků prstů nebo dokonce očních rohovek apod. Pro svou menší spolehlivost rozpoznání se však používají zatím pouze u přístupových systémů.
- Mohu mít kameru i v rodinném domku ?
Samozřejmě. Často se instaluje s dohledem na branku. Její obraz pak sledujete např. jako jeden z programů na Vašem televizoru.
- Co je výhodnější digitální zařízení a nebo systém do počítače ?
Vzhledem k ceně digitálních zařízení se dnes většinou vyplatí více než systém do PC.
- Je lepší jeden záběr z dálky nebo jeden zblízka ?
Nejlepší je několik záběrů zblízka, každý na jiný detail. O tom ale uživatele většinou ujistí až kamerová zkouška.
- Jak mohu jednoduše nahrávat jen poplachy, ale na video ?
Nabízíme speciálně upravený videorekorder, který rozezná pohyb v obraze a pak spustí záznam. Stačí jej jen zapnout při odchodu z místnosti.
Přemýšlíte, že si IP kameru koupíte a zprovozníte sami ? Zajímá vás, jak koupit správnou IP kameru ? Nevíte, jakou vybrat, aby byla kompatibilní se záznamem ?
Zdálo by se to jednoduché – koupím a namontuju. Věděli jste, že i dvacet let od prodeje prvního kusu IP kamery (Axis NetEye 200 od AXIS Communications, rok 1996) je stále kompatibilita kamer a záznamových sw zoufalá ? Pravděpodobnost, že vybranou kameru „uvidí“ záznamový software, je asi 15%.
Vybrat kameru znamená rozhodout se o rozlišení záznamu, citlivosti čipu, úhlu záběru, typu krytu kamery, nočním přisvícení na potřebnou vzdálenost, volbě napájení kamery a přenosu obrazu na správné místo. Další otázky vyvstávají při volbě správného záznamového sw – nebo lépe záznamového zařízení.
Pokud se nechcete všemi těmito věcmi zabývat do podrobností, obraťte se na naše specialisty. Ti vám zdarma poradí, případně zajedou k vám domů a v ceně nákupu můžete mít návrh na „míru“ . Dodáme potom systém s přednastavenou technikou.
Tato nabídka se samozřejmě netýká jen IP kamer, podobná situace je i u další technologií. Dnes jich je na trhu celá řada : AHD, HD-CVI, HD-TVI, Turbo HD, HD-SDI, EX-SDI, PAL, H960 … Kdo se v tom má vyznat ?
My se vyznáme. Děláme tuhle práci už přes 25 let. Jak říká filmový Schrek: „Máme zkušenosti a nebojíme se je použít„.
Zaznamenané obrázky lze zobrazovat pomocí monitorů připojených buď přímo k záznamovému zařízení nebo přes počítačovou síť na vzdáleném počítači.
Klasické skleněné CRT monitory byly postupně vytlačeny monitory LCD. Na výběr je několik rozměrů obrazovek. Musíme mít na paměti poměry stran obrazu, analogové a jednodušší IP síťové kamery používají poměr 4:3. Kvalitnější IP kamery s vyšším rozlišením nebo FullHD rozlišením používají poměr 16:9. Velikost obrazovky se volí podle potřeby. Nemá smysl zobrazovat FullHD záznam na kancelářském monitoru s VGA vstupem.
K zaznamenávání videa z kamer je nejlépe použít autonomní digitální záznamové zařízení. Říká se jim DVR v analogových systémech, HD-DVR v systémech s FullHD kamerami nebo NVR v digitálních IP síťových kamerových systémech. Záznam se provádí na hard-disk a doba záznamu může být i několik týdnů až měsíců.
Doba záznamu závisí na počtu kamer, kvalitě – velikosti jednotlivých snímků, rychlosti – počtu snímků za vteřinu a samozřejmě velikosti hard disku. Digitální záznamová zařízení jsou kombinované multiplexery s digitálním záznamem. Zařízení bývají napájena ze síťového rozvodu 230V a pro jejich zálohování je třeba záložních zdrojů například UPS nebo motorgenerátory.
Pokud provádíte záznam s takovým rozlišením, že je možné identifikovat osoby na záznamu, musíte splňovat požadavky zákona č.101/2000 Sb o ochraně osobních údajů. Výkladů tohoto zákona existuje několik, na adrese Úřadu na ochranu osobních údajů (www.ouuo.cz) najdete bližší informace. Raději však kontaktujte naše techniky, rádi vám poradí.
Kamery jsou oči kamerového systému. A i když jde technika mílovými kroky kupředu, v některých vlastnostech jsou oči stále nedostižné.
Kamery jsou umísťovány na vytipovaných místech, většinou na základě kamerové zkoušky. Na jejím základě se provede i výběr objektivu. Rozhodnout se především musí, jak široký „záběr“ má kamera mít. Většinou se požaduje široký sledovací úhel, aby jedna kamera pokryla co největší plochu. Tím se však do obrazu dostává tolik podrobností, že je pak nelze rozlišit. V úvahu je třeba vzít i potřebu sledování ve ztížených světelných podmínkách (v noci) a vliv počasí. Kamery jsou umísťovány v povětrnostních krytech s vyhříváním. Kamery na pohyblivých hlavicích se instalují pouze v oprávněných případech. Více kamer namísto jediné pohyblivé vždy znamená kvalitnější obraz.
Vývojově starší analogové video kamery mají na trhu pořád své místo. Novější digitální IP síťové kamery se prosazují stále více. Ovšem největším hitem posledních let jsou kamery HD s nekompromisní kvalitou a výhodnou cenou.
Kamery nejsou vždy jen klasického tvaru. Lze je umístit i do velmi nenápadných předmětů, například i z důvodu odolnosti proti vandalismu. Takzvané skryté kamery mohou mít podobu PIR čidla, nástěnných hodin a podobně. Zajímavé je zjištění, že ve většině nočních podniků je rozmístěno několik skrytých kamer. Černobílé kamery se už neinstalují, je obtížné je i na trhu sehnat.
Pokud chcete porovnat kvalitu záznamů jednotlivých kamerových technologií, podívejte se na Tuto stránku na YouTube.
Představit si v praxi, co to vlastně znamená rozlišení analog H960 a porovnat ho s rozlišením HD-SDI je pro laika nesnadné. Zde nabízíme možnost osahat si obě kvality přímo na obrazovce.
Videa jsou uložena na www.youtube.com a přestože přehrávání videa je v tomto případě ohromně komprimované, rozdíl je přesto patrný.
Můžete si zobrazit dvě totožné situace, snímané jak analogovou kamerou (s moderním širokoúhlým rozlišením H960), tak HD-SDI kamerou s FullHDrozlišením. Sami posuďte, zda vám bude stačit menší rozlišení. Pro některé účely rozhodně, záleží na tom, co si od záznamu slibujete.
Určitým kritériem kvality může být schopnost přečíst SPZ na automobilu v určité vzdálenosti. K tomu může sloužit video „Záznam kamery FullHD (dvůr den auto SPZ)“. Hned pod ním si zobrazte tu samou situaci, jak ji zaznamenala analogová kamera „Záznam kamery H960 (dvůr den auto SPZ)“.
Pokud potřebujete spíše rozeznat tvář a pohyb osob, pro představu poslouží video „Záznam kamery FullHD (dvůr den osoba)“. A opět, tatáž situace kamerou analogovou „Záznam kamery H960 (dvůr den osoba)“.
Pro informaci – zloděj na obraze není zloděj, ale jeden z našich pracovníků, který se uvolil dělat figuranta. Uzavřeli jsme s ním na tuto činnost smlouvu a tudíž veškeré případné žaloby na jeho osobu neuspějí 🙂
Podrobnější přehled jednotlivých technoligií v dnes používaných kamerových systémech najdete např. zde.
Důležité poznámky k přehrávání videí na stránkách youtube.com :
Analogový záznam H960 –
Zřejmě se vám otevře automaticky rozlišení 480, což je v pořádku. Abyste viděli nejlepší kvalitu, zmenšete si okno s videem asi na čtvrtinu velikosti obrazovky a nastavte si rozlišení na 480p (malým zubatým kolečkem vpravo dole).
Záznam FullHD –
Zřejmě se vám otevře automaticky rozlišení 720p, pokud máte „jen“ kancelářský monitor jako já. Abyste viděli plnou kvalitu záznamu, zobrazte si video na Full HD monitoru nebo televizoru a nastavte si rozlišení na 1080p (malé zubaté kolečko vpravo dole).
Důležitou součástí spolehlivého provozu zabezpečovacích systémů je servis. Zajišťujeme provádění pravidelných revizí, kontrol, záručního i pozáručního servisu u instalovaných zařízení. Na základě uzavřené servisní smlouvy, po 24 hodin denně, poskytneme klientům, kteří se na nás obrátí, naše služby.
Zabezpečovací systémy nelze spolehlivě provozovat bez pravidelných zkoušek a revizí předepsaných normou ČSN EN 50 131-1. Ty by měly provádět pouze kvalifikované firmy jako jsme my, podle předepsaných postupů. Také je důležité mít zajištěný servis, nejlépe po 24 hodin denně. Kvalifikovaný technik Vám tak může podat pomocnou ruku, a to osobně nebo i jenom telefonicky. Naše firma zajišťuje dálkový servis prostřednictvím telefonních linek a chráněného internetového spojení. Tím se vyřeší značná část možných „problémů“.
Detektory slouží nejen k rozpoznání vniknutí pachatele do objektu ale i k identifikaci požáru, uniku plynu, zaplavení, nebezpečné teploty. Mohou být bezdrátové nebo drátové.
Drátové musí být spojené kabelem s centrální jednotkou. Druh a umístění detektorů se volí podle stupně zabezpečení (to stanoví norma podle rizika napadení) a zkušeností technika, provádějícího návrh. Přitom se vždy vychází z Bezpečnostního posouzení objektu.
Detektory se nasazují jako:
-
plášťová ochrana – jedná se především o kontakty, akustické detektory, více paprskové infrazávory apod. Mají za úkol identifikovat narušení pláště budovy. Kontakty reagují na otevření dveří či okna, a mohou reagovat i na pokus o jejich překonání přiložením cizího magnetického pole. Akustické detektory reagují na zvuk rozbitého skla. Nesmí přitom spustit poplach při zvonění telefonu či cinkání klíčů. Vícepaprskové infrazávory se montují například do otvorů balkónových dveří či oken a hlídají průchod v jejich otevřeném stavu při větrání.
-
prostorová ochrana – zde se používají prostorová pohybová čidla, především infrapasivní, ale také duální. Ta jsou daleko odolnější proti tzv.“falešným poplachům“. V poslední době zaznamenají čidla i zakrytí pevným předmětem nebo sprejem a mohou být imunní proti malým zvířatům – domácím mazlíčkům.
-
ochrana osob a předmětů – používají se tísňové hlásiče, na kabelu nebo bezdrátové, trezorová otřesová čidla, polohová čidla například na střežení obrazů a důležitých předmětů.
- vnější ochrana – pro střežení venkovních prostor – perimetru, se používají nejrůznější detektory, od střežení prostoru přes infračervené paprsky,mikrovlnné bariery, skryté zemní detekční kabely, plotové systémy mikrofonní nebo akcelerační.Venkovní střežení je nejsložitější a je třeba je vždy pečlivě navrhnout.
Detektory v systému jsou zapojeny do centrální jednotky, která zajišťuje jejich zálohované napájení a především vyhlášení poplachu. Ovládání se děje většinou pomocí klávesnice, která signalizuje všechny stavy systému, včetně poruch. Systém je však možné ovládat i prostřednictvím dálkových ovladačů nebo i karet pro vstup do objektu.
Systémy jsou často děleny na samostatně ovládané části. Zvláštností není zapnutí na noc u rodinných domů nebo automatické ovládání společné chodby, na které sídlí více nájemníků nebo firem.
Systémům vybudovaným kabelově jsou dnes rovnocennými partnery systémy bezdrátové. Zde se kabely objeví pouze při napojení na rozvod elektrické energie nebo na telefonní linku. Často je to jediné řešení u objektů v exklusivním interiérem.
Tato zařízení jsou nejdůležitější částí systému. Pouze na jejich vhodné volbě a spolehlivosti závisí včasné předání poplachové informace a přiměřený zásah. Poplach lze signalizovat akusticky sirénami, dálkovým vyrozuměním zainteresovaným osobám a v neposlední řadě napojením na pult centrální ochrany bezpečnostní služby nebo policie.
Pro lokální signalizaci se používají vnitřní a venkovní sirény. Venkovní sirény bývají zálohované vlastním akumulátorem, jejich součástí je maják a jsou ukryty ve dvojitém nerezavějícím krytu. Používají se však pouze v oblastech, kde má tato signalizace svůj účel.
Důležité je dálkové vyrozumění o poplachu. Využívají se pevné telefonní linky, GSM síť mobilních telefonů nebo bezdrátové spojení na zvláště určených kmitočtech. Nabízená zařízení předají například hlasovou zprávu na pevné telefony či podrobnou SMS zprávu a prozvonění na mobilní telefon nebo kompletní komunikaci událostí na Pulty Centrální Ochrany. Rychlý zásah na objektu pak zajišťuje výjezdová skupina bezpečnostní agentury či policie.
Napojení pevnou telefonní linkou je samozřejmě zranitelné.
Kromě těchto již klasických zařízení se objevují i zvláštnosti, např. mlžná děla (v několika vteřinách zaplní prostor dezorientující mlhou).
V Dánsku jsou pomocí mlžných děl chráněny tisícovky obchodů a provozoven. Ve střední Evropě se tento způsob ochrany před pachateli příliš neujal. Bohužel, jak se ukazuje v poslední době, kdy se množí počty přepadení ve zlatnictvích a zastavárnách.
Nespoléhejte jen na pasivní signalizaci nebo mechanické zábrany ! Buďte sami aktivní v obraně před zloději !
Použití mlžného děla (kouřové clony) přináší tři výhody:
1) snížení nákladů firmy, protože pojišťovny snižují pojistné na 50%,
2) snížení nákladů firmy, protože zloděj toho ukradne mnohem méně, pokud vůbec něco,
3) zvýšení prestiže firmy a větší spokojenost a pocit bezpečí pro vás.
V České republice přihlížejí k instalaci kouřové clony zatím dvě pojišťovny – Kooperativa a Česká pojišťovna. Tyto ústavy sníží pojistné na polovinu a zvýší pojistnou částku až na šestinásobek. Vědí, že si to mohou dovolit – zloděj nikdy neodnese více než je únosná mez, pokud při vloupání nebo přepadení bude kouřová clona aktivována.
Jaký je princip této aktivní ochrany :
Mlžné dělo vyplňuje díru na trhu. Ochrání majetek v tom čase, kdy poplach byl již vyhlášen, ale zásahová jednotka ještě nedorazila. V mnoha případech zloděje vyděsí, vyžene nebo mu alespoň zabrání v pokračování ve vloupání.
Mlžné dělo po vyhlášení poplachu standardními prostředky vyplní během několika vteřin prostor prodejny nebo skladu mlhou, která vypadá jako kouř. Je to stejná látka, která se používá při rockových koncertech a na diskotékách. Jedná se o vodu smíchanou s glykolem a je zcela neškodná. Ovšem sníží rozhled tak, že zloděj si nevidí ani vlastní ruku. Když k tomu přidáme hluk spuštěný sirénkou a navíc třeba i stroboskop, nenajde v té ječící a blikající mlze dveře ani sám majitel.
Naše společnost provádí montáže mlžných děl ve stále větší míře. Spolupracujeme s dánskou firmou Protect, jež instaluje svoje produkty ve více než 40 zemích světa.
Jak to vypadá, když v obchodu spustí mlžné dělo, si můžete prohlédnout zde https://www.youtube.com/watch?v=H_YfEN9zQu4
Podrobnější informace a mnohé další podrobnosti viz české stránky společnosti Protect na www.protectglobal.cz.
Kam všude se mlžná děla hodí ? Jsou to především obchody a sklady, kde zloděje zajímá atraktivní zboží – elektronika, mobilní telefony, zlatnictví, herny, serverovny, alkohol, peníze v pokladně … Mlžné dělo dokáže vyplnit i prostor velké tovární haly (použije se více přístrojů rozmístěných pod stropem).
Svoje místo najde ale i v rodinných domcích. Zapnutá zabezpečovačka v přízemí na noc sice spustí poplach, ale siréna slabší polovičku před zlodějem neochrání. Mlžné dělo už ano.
Pokud máte vážný zájem, naše společnost vám dokáže zařídit předvedení mlžného děla přímo ve vaší provozovně. Prospekty a videa jsou hezká věc, ale osobní zkušenost rozhodne. Předvedení je samozřejmě zdarma.
Z různých důvodů uvažují správci objektů o vypovězení analogových telefonních linek a zavedení jiných možností komunikace (VoIP telefonie apod.). Pokud má takový objekt instalovaný poplachový systém, může ztráta telefonní linky znamenat ztrátu spojení na pult centrální ochrany Městské policie v Liberci.
V takových případech nabízíme variantní řešení – nabídku jiné techniky, který napojení zajistí. Informace, předávané přes tato variantní řešení, jsou totožné jako v případě telefonního spojení.
A) Základní možností je instalace vysílače v radiové síti městské policie. Dodávka takového zařízení má výhodu v tom, že po investici do instalace už neplatíte žádné měsíční poplatky za provoz. Původní investice za vysílač, potřebný převodník do ústředny a prutovou anténu je ve výši 19.100 Kč (vč. DPH 21%). Použití externí antény s vyšším ziskem by bylo nutné pouze v případě slabého radiového signálu – pak by byla cena vyšší.
B) Další možností je využít síť mobilních operátorů a použít modul GPRS. Modul se nainstaluje přímo k poplachové ústředně, pokud je to možné, a vybaví se SIM kartou se speciálním datovým tarifem. Tuto SIM kartu dodává fa RADOM Pardubice a naše společnost tuto kartu poskytuje zdarma. Vystavujeme pouze roční fakturu na poplatky za provoz – 200 Kč měsíčně + DPH 21%. Počáteční instalace modulu s anténou a záložním akumulátorem je ve výši 10.896 Kč (vč. DPH 21%), roční poplatek za provoz je je 2.904 Kč (vč. DPH 21%).
Někdy uživatelé chtějí použít vlastní SIM kartu s nějakým levným tarifem levného volání. Tato volba je sice technicky možná, ale není vůbec vhodná. Taková SIM karta používá hlasový tarif (na rozdíl od datového přenosu GPRS u SIM Radom) a musí se vložit do vhodného GSM komunikátoru. Napojení se potom děje přímo na hlasovou linku městské policie. Sice přímo do přijímacího zařízení (pult centrální ochrany), ale hovorovým způsobem. Máme ozkoušeno v praxi, že tato spojení nejsou zdaleka spolehlivá a není zde kontrolované spojení. Dochází k digitalizaci hovoru, jeho přenosu přes GSM a zpětný převod na analogový signál. Nedoporučujeme.
C) Pokud je v objektu k dispozici Metropolitní síť, lze také použít modul s přenosem po LAN. Cena takové investice je ve výši 7.375 Kč (vč. DPH 21%) a neplatí se žádné měsíční poplatky za provoz techniky