V posledních letech se vyrojila celá dlouhá řada webů, které se snaží zprostředkovat poptávku a nabídku mezi zákazníky a dodavateli. Třeba i v naší oblasti. Vše se digitalizuje, tak proč ne ? Ale ono to má háček – naše služby se tím hodně zdražují.

Vezměte si například jeden z webů, který za zviditelnění kontaktu na poptávajícího požaduje poplatek. Bývá to 500Kč. Pokud si takovou poptávku zobrazí třeba čtyři dodavatelé, jsou to 2000Kč. Dejme tomu získá zakázku jeden z nich (taky nemusí, zákazník nemá povinnost si objednat). To znamená, že každý dodavatel získá v průměru jednu zakázku ze čtyř. Utratí tedy 2000Kč za každou realizovanou zakázku. Komu to naúčtuje ?

Nemůže si ukrojit z marží, ty jsou vlivem konkurence sražené na minimum. Musí to tedy (skrytě) naúčtovat zákazníkovi.

To znamená, že služba, na první pohled pro zákazníky zdarma, ve své podstatě zakázky zdražuje. A protože se přes tyto weby prodává cokoliv, stoupají tím ceny čehokoli.

Tyto nové weby se tedy snaží vydělat na již zavedených firmách. Samy nic nevytváří, chtěly by jen kus koláče. A tak jsou koláče dražší a dražší.

Jsou tu ještě jiné weby, které fungují v podstatě jako reklama : za paušální roční poplatek posílají poptávky i s kontakty. To vypadá fér – a taky asi je.